2004 en 2005
In deze twee jaren is er veel gebeurt.
Naast de bouw-plannen voor een SEVEN zijn we verhuist naar een woning met garage.
Ook is in deze hectische periode mijn "meissie" ernstig ziek geweest.
Dus de plannen werden (uiteraard) continu opgeschoven.
Hier onder enkele foto's van de Ford Sierra welke ik gekocht had voor 75,-- euro.
De MT75 versnellingsbak gereviseerd en verkocht.
Op de sloop een type-9 bak gekocht en ook gereviseerd met een versterkt lager op de secundaire-as.
Deze is wat smaller in vorm en past op een Zetec of met een speciaal koppelingshuis op een Duratec.
Het differientieel, aandrijfassen, remklauwen (voor) en remklauwen van een scorpio (achter) ook gereviseerd.
Zelf al van RVS een complete koppeling, rem, en gaspedaal van een Dax Rush nagemaakt.
Dit alles had ik gedaan omdat ik een Dax Rush wilde kopen en daar paste deze donor onderdelen perfect in.
Eind 2005
Al snel kwam ik er achter dat een Dax of een VM, voor een gelijkend budget te bouwen zijn.
Mijn interesses gingen steeds meer uit naar een VM, omdat ik de looks en de detaillering van deze auto veel mooier vond.
Met name de wijze van keuring zijn verschillend tussen deze twee..
De Dax moet naar Engeland voor een paar maanden, om daar gekeurd te worden.
De kosten voor de Engeland route (verschepen, keuring, etc) zijn hoger dan de wijze waarop VM dit heeft geregeld.
Dan liever zoeken naar een VM waar de hele keuring even iets eenvoudiger verloopt.
En laat ik dan gelijk maar even een onduidelijkheid uit de wereld helpen.
De VM wordt geleverd met een Duits kenteken en bijbehorende papieren welke nodig zijn voor de import-procedure naar Nederland.
Dus niet naar een TUV keur station of naar Duitsland.
De VM kan je bouwen met heel veel eigen inbreng.
Je bent niet strak (wel een beetje) gebonden aan de specificaties van VM.
Bij het bouwen moet je de beschrijving volgen en er is dan altijd ruimte voor een eigen visie.
Als je in mijn geval een Seven wilt gaan bouwen wat in de buurt komt van de looks van een Donkervoort, twijfel niet langer en koop een VM.
De Duitse degelijkheid, vormgeving, detailering en kwaliteit maakt dit een prachtige auto.