Mei 2006

Om de verlaagde polyester vloerplaten te maken, heb ik met betonplex en een aantal afgeschuinde balkjes een mal gemaakt.

De balkjes beplakt met tape en alles in de wax gezet om het lossen te vereenvoudigen.

Met 4 lagen gewapende glasvezelmat en de benodigde polyester en harder, twee vloerplaten gemaakt.

 

               

 

De stalen strippen voor de montage van de stoelen moeten uiteraard ook aangepast worden.

Deze losgeslepen en middels een stukje stripstaal verlaagd zodanig dat het precies in de vloerplaat past.

 

 

Het frame aan de rechterzijde t.p.v. de motorsteun is door de vorige eigenaar zeer slecht gerepareerd.

Het werd door een aluminiumplaatje uit het zicht onttrokken.

Dus ook hier weer de hele handel ontmantelen en op een juiste wijze repareren.

Op de laatste foto is een stukje strip te zien welke met slecht laswerk was bevestigd.

 

                       

 

Na wat slijpwerk heb ik er een nieuw stukje staal ingemaakt.

Het voordeel van dit dikwandige staal is dat ik het lekker kan doorlassen. (sterk werk)

Ook nog even alle popnagel gaatjes dichtgelast en glad geschuurd.

 

 

Verder heb ik de aluminium plaat t.p.v. de rugleuning van het chassis geboord, deze was wederom slecht gemonteerd zonder enige kit en pasvorm.

Ik ben van plan om deze van Carbon te maken en te monteren middels inserts en bolkop-boutjes.

De startmotor lag al een tijdje op de werkbank in de weg, dus deze gedemonteerd, schoongemaakt en gespoten.

 

               

 

Omdat de bodemplaat is verlaagd moet ook de positie van het stuur opnieuw worden bepaald.

Hierdoor komt de stuur-as lager te zitten en in de zelfde lijn van de stalen dashboard buis.

Dus met een lasbochtje, een stukje buis en een nieuwe montage plaat is dit nu ook weer opgelost.

Nu is het mogelijk om de toerenteller en kilometerteller achter het stuurwiel te positioneren.

 

       

 

Volgende maand