Januari 2007

De positie van de achterlichten en brandstofpomp worden anders dan de VM oplossing.

Hierdoor is het nodig om de standaard kabelboom van VM aan te passen.

De draden met juiste kabel-kleur van de gesloopte Sierra kan ik mooi hergebruiken.

 

           

 

Voor de remblokken achter heb ik gekozen voor het merk Textar.

Veel kitcar rijders zijn hier zeer positief over.

Voor de Ford Scorpio remklauwen (achterzijde) is dit code 20981 137 1 4 T403

 

 

Nu alles in elkaar zit kan moet de handrem kabel worden ingekort.

Foto 1 : hergebruik van het originele oog met een klein rvs busje

Foto 2 : Het busje over de ingekorte kabel geschoven

Foto 3 : Met het TIG lasapparaat dicht vloeien (vuur rood van de hitte)

Foto 4 : de ingekorte handremkabel gereed voor een verfje

 

                                   

 

Het gehele rem gedeelte is nu klaar, alleen het laatste stukje remleiding nog maken.

Dit wil ik gaan doen met flexibele remleiding met rvs mantel en bijbehorende koppelingen.

Bij de aluminium boer een plaat van 1,5mm dik aluminium gekocht.

Voor een paar euro meer is één zijde voorzien van een zwarte poedercoating.

Deze is aan de achterzijde zichtbaar, de binnenzijde zal worden bekleed.

 

                       

 

Gelijk maar een paar stijve ronde motorsteun rubbers meegenomen, de oude waren te slap.

En een water-temperatuur sensor voor de VDO meter.

 

                       

 

Vanaf de hoofdrem cilinder de stalen remleidingen aangelegd voor de voor remmen.

Het stuurhuis uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gespoten in grijs en zwart, nieuw vet en van nieuwe rubbers voorzien.

 

           

 

Ik heb de motor in het frame gezet zonder de rubbers, om te kijken of de gaten van de steun en het frame boven elkaar zitten.

Dat is dus niet het geval ???

De motor heb ik exact in het hart van het frame geplaatst en wat blijkt....

De rechter steun is precies goed, maar de linker steun staat ca 20mm naast het gat in het frame.

Als oplossing ga ik tussen het blok en deze steun, stalen afstandbussen met langere bouten plaatsen zodat de steun wel goed uitkomt.

Echter aan de rechterzijde zit het originele inlaat spruitstuk kort bij het frame, even bij VM navragen hoe dit zit.

 

                       

 

 

Volgende maand