Februari 2007
Het probleem met de niet passende motorsteun is opgelost.
Hiervoor heb ik 10mm dikke rvs ringen gedraaid en tussen de steunen en het blok met M10*35 (10.9) bouten vast gezet.
Natuurlijk even een beetje kopervet op de bouten gesmeerd.
Bij de Ford dealer een meelooprol voor de multiriem gekocht.
Ook twee pasbussen meegenomen om de versnellingsbak op het blok te centreren.
De dynamo gemonteerd en alvast de de kabelboom uitgelegd op het frame.
Dit wordt nog een hele studie om dit goed te krijgen.
Bij Piet de Boer heb ik een ingekort olie aanzuigbuisje gekocht, op de foto kun je goed het verschil zien tussen de
zwarte kunststof en de ingekorte stalen versie.
Hierna heb ik mijn eigengemaakte carterpan onder het blok gezet.
Op de derde foto zie je de geheel van RVS vervaardigde accu-bak in het frame gemonteerd.
Het originele uitlaat spruitstuk van het blok geschroefd.
Een van RVS eigengemaakt spruitstuk neemt weer heel wat tijd in beslag, maar kan er beter uitzien.
Met een origineel spruitstuk van Ford ben ik sneller klaar........ weet nog niet wat het wordt ???
Om de remmen af te maken heb ik bij Biesheuvel Autosport de nodige spullen gekocht.
Banjo koppelingen met een teflon-rvs flexibele rem leiding, om zelf op lengte te maken.
Ook gelijk een paar kuip-stoelen met gordelgaten en 4-punts veiligheidsgordels besteld.
De bestuurders stoel ga ik verstelbaar maken en de bijrijders stoel komt vast te zitten.