Augustus 2007
De nieuwe schakelaars zijn niet helemaal gelijk aan de bestaande VM schakelaars.
Hierdoor was het noodzakelijk om de bestaande kabelboom open te snijden en deze aan te passen.
Op de tweede foto zie je de kabelboom van de gesloopte Sierra, de draden met de juiste kleur-code zijn hiervan goed te gebruiken.
Het uiteinde van de handel van de richtingaanwijzer zat bijna tegen het stuur.
Door deze op een zwart schuin beugeltje te monteren is deze in een betere positie gebracht. (zie laatse foto)
De auto wordt gestart met de enige echte startknop die er is, namelijk van een Honda S2000.
Op de achterzijde van deze knop zit een aansluiting met kleine pinnetjes.
Om hier de draden aan te solderen is niet de mooiste oplossing, daarom op zoek gegaan naar een passende stekker.
De stekker van een computer power kabeltje voor een diskdrive paste prima op de startknop.
Nu allen nog een schema maken om het allemaal aan te sluiten.
Op de Burton Car Company kwam ik dit schema en bijbehorende uitleg tegen.
Door de aansluiting kan men de
contrastekker uit de 2CV gebruiken of men knipt de stekker af en gebruikt eigen
stekkers.
De aansluitingen zijn als volgt: (hier gebruiken we de standaard ronde
schakelaar van Burton Car Company)
1. Zwarte draad sluit deze
aan op de massa, bijvoorbeeld van een instrument
2. Grijze draad aansluiting B van de schakelaar
3. Witte draad naar aansluiting A van de schakelaar
4. Blauwe draad naar+ 12 Volt van contact en naar aansluiting C van de
schakelaar
Mocht u een andere schakelaar willen gebruiken, let er dan op dat u een wisselschakelaar gebruikt, de aansluitingen Ziet u in het schema.
Op mijn ruitenwissermotor zat geen stekker dus daarom een nieuwe aangesloten.
Met behulp van het schema was het zeer eenvoudig om alles aan te sluiten
De massa vanaf het motorblok en de min-pool van de accu aangesloten op het chassis.
Hiervoor twee bouten op het chassis gelast om een goede aansluiting te maken.
Ondertussen ook bezig geweest met de water huishouding.
Een aluminium buis van 32*2mm op maat gezaagd en gelast zodanig dat deze strak langs de chassis buizen lopen.
Op de buis een dikke prop gelast en later geboord en schroefdraad getapt om de temperatuur sensor te monteren.
Denk eraan om hier een extra massa draadje aan te maken.