Januari en Februari 2008

Na de afgelopen feestdagen weer verder aan de auto.

In de neus van de auto wil ik achter de radiator een aluminium plaat maken.

Dit om te voorkomen dat er teveel warme lucht uit de radiator in het luchtfilter komt en

iets te maken om het luchtfilter en aansluitbuis te bevestigen.

Allereerst een mal gemaakt van dik papier en gekeken of alles er op gemonteerd kan worden.

 

                       

 

Van een stukje 2mm dik aluminium een plaatje geknipt en voorzien van een omgezette rand voor de stevigheid.

De plaat zet ik vast met verzonken inbusboutjes en een dun tochtbandje aan de onderkant tegen het trillen.

Van roest-vast-staal een buisje rond 70mm op een steuntje gelast en gepolijst.

Het luchtfilter kan ik nu los van de buis monteren. ook even de luchtmassa-meter aangesloten.

 

                                   

 

In de neus heb ik in het verlengde van de sleufjes in de motorkap twee gaten afgetekend.

De twijfel was groot om de zaag in dit mooie neusje te zetten...... maar toch gedaan.

Met het eindresultaat ben ik zeer tevreden. Nu nog een juist stukje gaas zoeken om hierin te maken.

 

           

 

Onder de auto van aluminium een paar buisjes gebogen en het gehele koelsysteem aangelegd.

In de voorste verzamelbuis een aftap mogelijkheid gemaakt, welke later eventueel als kachel aansluiting kan dienen.

Ook het voorraadvat (VW type 028-121-405-A) met een RVS beugel gemonteerd en aangesloten op het watercircuit

 

                       

 

De achterzijde van de auto wilde ik oorspronkelijk een Donkervoort uiterlijk geven.

Echter moet er dan veel aan de achterspatbord met polyester verbouwd worden (verlagen en achterlicht kokers).

Toch nog even een dummy gemaakt van isolatie schuim. best geinig maar ik heb mijn twijfels.

Veel werk met de hamvraag "beter goed gepikt dan slecht nagemaakt" ga ik toch wat anders doen.

 

           

 

Waarom niet de oorspronkelijke opzet van VM handhaven, met zijn standaard achterlichtjes en bumper.

Na veel foto's op het internet te hebben bekeken en een motiverend gesprekje met mijzelf, gaat dit het worden.

Dus gelijk Piet de Boer gebelt en een bumpertje gehaald.

Links een achteruitrijlicht en rechts een mist-achterlicht.

Hiervoor een montage vlakje gemaakt van polyester welke nog op maat gesneden moet worden.

 

                       

 

Om de aansluiting van de deuren op de achterschermen te controleren moet eerst de voorruit geplaatst worden.

De bestaande gaten in de scuttle-top zaten uiteraard verkeerd, opnieuw aftekenen dus.

Ook de aluminium voorruit steunen pas maken zodat deze beter aansluiten (later nog te polijsten)

 

                 

 

In de aluminium raamstijlen zijn M5 gaten getapt, echter het leek wel een uitgelubberde M6.

De gaten met de Dremel beter gecentreerd op de voorruit-steunen en voorzien van verzonken stalen M5 blind-klink-moeren.

Echter had ik geen verzonken uitvoering, wat met een boormachine en een vijl makkelijk opgelost was.

 

                                   

 

Volgende maand