Maart t/m Juni 2008
In de aluminium raamstijlen waren de gaten voor de scharnieren verkeerd geboord.
Dus deze dicht gelast, vlak geschuurd en op de juiste plek weer opnieuw geboord.
Om het deurtje vast te zetten heb ik een inbusboutje voorzien van een draadbusje.
Hiermee de voorruit vast gezet.
In de bestaande verchroomde rolbeugel wil ik een horizontale buis lassen voor de 4-punts gordels.
Echter ontchromen, lassen, polijsten en weer verchromen is te duur en omslachtig.
Een nieuwe maken maar dan gelijk in een RVS uitvoering was goedkoper en mooier.
In Duitsland RVS buizen besteld waar zij middels een doorn-buigbak een rolbeugel gebogen hebben.
Na het versturen van de tekening lag het hele handeltje 3 dagen later op de deurmat.
De buizen met overlengte besteld en hier met de juiste diameter gaten ingeboord.
Om de rolbeugel te bevestigen vier schijven gedraaid en een M10 ingetapt.
Alles goed afgebraamd en pas geslepen om een goede verbinding te krijgen.
Na het polijsten van de losse onderdelen de rolbeugel met een mooie zicht-las afgelast.
Alle polyester delen heb ik naar de spuiter gebracht waar ik zelf alles mocht schuren.
Nadat we alles in de spuitcabine hadden gezet werd het in de grondlak gespoten.
Ik ga de auto afbouwen met de body in de grondlak, hierdoor kan ik snel naar de RDW keuring.
Nadat alle eventuele kinderziektes zijn verholpen laat ik de auto in de wintermaanden in de juiste kleur spuiten.
Een paar dagen later alles naar huis versleept en op het chassis gemonteerd.
Nu er één kleur op zit ziet het er al gelijk een heel stuk beter uit.