Juli 2008
Aan de achter-onderzijde was de auto voorzien van een aluminium plaat ter plaatse van de tank.
Tijdens het rijden komt er veel vuil in, daarom een plaat gemaakt de alles afdekt.
In de plaat een kleine uitsparing voor de swirlpot en differentieel.
Aan de rechterzijde heb ik een extra buisje tussen de onder en bovenligger gelast.
Mijn inziens om de onderbuis t.p.v. de motorsteun iets te versterken.
In de scuttle-top de ventilator, zekeringen, etc gemonteerd.
Ook een afdekkapje gemaakt voor de stuur-stang. net zichtbaar onder het expansievat.
De RVS uitlaat van buis en lasbochten aan de achterzijde afgemaakt.
Met wat zaagwerk een één naar twee gemaakt zodanig dat deze netjes in het midden van de auto uitkomt.
Tijdens het rijden moet blijken of de uitlaatgassen door de turbulentie niet naar binnen komen.
De garage is leeg........ de VM-77 staat eindelijk op zijn eigen wieltjes.
Gelijk een klein proefritje gemaakt, hij rijdt geweldig !!!!
De wielen op het gevoel een beetje uitgelijnd wat voorlopig voldoende is.
De spatborden aan de voorzijde moeten nog op de beugels geplakt worden.
Echter de originele strippen aan de beugel zijn te klein en niet in de juiste hoek er aan gelast.
Afslijpen die handel en er iets grotere in de juiste radius van de band op de beugel gelast.
Met wat afstandhouders en plakband de spatborden hierop gekit en een nachtje laten drogen.
De motorkap haken heb ik met afstand busjes aan de zijpanelen gemonteerd, dit om beschadiging van de lak te voorkomen.
Van aluminium een conus gedraaid met M8 schroefdraad erin. Natuurlijk even opgepoetst.
De aanzuigbuis op de aluminium tank lekte ter plaatse van de las.
Deze er afgeslepen en op de draaibank een nieuw en steviger haaks buisje gemaakt.
Ook de karterpan lekte iets op een lasnaad, gelijk maar even de positie van de peilstok gecontroleerd.
Van een stukje RVS een verlengstuk gedraaid voor de montage van de schakelknop.
Deze maand verder alle kleine dingen nog even nakijken voor de keuring.
Bij de Douane (deze zit in het RDW gebouw) een afspraak gemaakt voor de aangifte bpm en invoering van de auto.
Lees bij de volgende maand hoe dit is verlopen.